Witaj u mnie!

Muffiny z nutellą... pycha!

By 12:50 , ,

Zadzwoniłam do Magdy, żeby do mnie wpadła...niestety w szafkach braki w słodkościach i trzeba było na szybcika uwinąć coś do kawy. Wielki słoik nutelli, który kiedyś przywiozła nam z Niemiec kuzynka mojego kochanego poszedł w ruch.

Muffinki są proste i szybkie. Co mogę od siebie dodać to tyle- obserwujcie je zanim wyjdą w pieca. Dla mnie 25 minut z przepisu to było zdecydowanie za krótko. W każdym razie urzekły mnie na tyle, że zrobię je jeszcze nie raz. W prostocie siła, a więc do dzieła:

Składniki ( na ok. 12sztuk):
- 160 gram masła
- 3 duże jajka ( ja miałam mniejsze, więc dałam 4)
- 3/4 szklanki cukru
- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
- Nutella 

1) Masło ucieramy mikserem na jednolitą masę.
2) Nadal ucierając dodajemy cukier.
3) Wbijamy jajka.
4) Na koniec dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i wszystko miksujemy na gładką masę. 
5) Wykładamy masę do foremek na 2/3 wysokości.
6) Na górę każdej dodajemy po dwie łyżeczki Nutelli i patyczkiem do szaszłyka lub wykałaczką tworzymy takie esy-floresy.
7) Pieczemy w 160 - 170ºC przez około 25 minut ( jak już wyżej pisałam obserwujcie swoje muffinki. W moim piekarniku musiały posiedzieć troszkę dłużej) Sprawdzajcie czy są gotowe patyczkiem i pamiętajcie, że Nutella nigdy nie będzie sucha.




Smacznego 


Zobacz także:

0 komentarze